Психологічні втручання при ADHD (ГРДУ) у підлітків

Психологічні втручання при ADHD (ГРДУ) у підлітків
Дата: 21
 листопада 2024 року
Презентувала:
Вікторія Жук (приватна психологічна практика)

Дидактику готували: Даррен М. Янзен – доктор псих. наук, ліцензований психолог кафедри педіатрії OHSU та Кет Селах – магістр медицини, LEND інтерн з психології, відділ психології OHSU.

Сесія ECHO, що відбулася 21 листопада 2024 року, була зосереджена на підтримці підлітків із СДУГ, тривожними розладами та депресією. Її провели Даррен Янцен та Кат Села з Орегонського університету охорони здоров’я та науки. Захід торкався складних механізмів емоційної дисрегуляції, яка часто супроводжує СДУГ, а також питань формування самоповаги та компетентності у молоді.

Учасники обговорювали поширеність тривоги й депресії серед підлітків із СДУГ та вплив цих станів на їхній розвиток. Було наголошено, що емоційна дисрегуляція не лише є однією з основних характеристик СДУГ, але й істотно погіршує якість життя підлітків, знижуючи їхню здатність справлятися зі стресами та будувати здорові соціальні зв’язки.

Окрему увагу приділили викликам, що стоять перед підлітками з низькою самооцінкою. Часті негативні оцінки та високі очікування з боку дорослих створюють додатковий тиск, який може посилювати симптоми тривоги і депресії. Презентація зосереджувалася на ролі позитивного підкріплення, когнітивно-поведінкової терапії та інших підходів, які допомагають підліткам краще усвідомлювати свої успіхи і поступово долати труднощі.

Значна частина дискусії стосувалася того, як забезпечити комплексний підхід до лікування та підтримки. Рекомендації включали як роботу з емоційною регуляцією, так і зміни способу життя, які сприяють покращенню психічного стану. Сесія залишила учасникам глибоке розуміння проблематики та практичні інструменти для роботи з підлітками у складних життєвих ситуаціях.

Дидактика (англійською)

Дидактика (українською)

Відео запис