Як навчати дітей з РСА функціональній комунікації з фокусом на проханні.
Дата: 15 травня 2025
Дидактику готувала: Марісса Крофтс – магістр логопедії, сертифікована спеціалістка з мовленнєвих порушень (CCC-SLP), дитячої логопедки Shriners Children’s Hospital у м. Портленд (США).
🔹 Ми успішно провели супервізійну сесію ECHO, присвячену розвитку функціональної комунікації у дітей з розладами спектра аутизму (РСА) 🔹
Як навчити дитину з аутизмом просити про допомогу або висловлювати бажання — навіть якщо вона не говорить? Як зробити перші кроки до зменшення проблемної поведінки та підвищення автономії?
📌 Під час сесії ми глибше занурилися у ключову навичку — вміння просити, як базову форму комунікації, що відкриває шлях до самовираження та покращення якості життя дитини.
✔️ У реальному кейсі від педагогині Галини Андріяшин ми побачили, як крок за кроком можна навчати дитину з РСА ефективному спілкуванню через жести, картки, слова або альтернативні технічні засоби
✔️ Марісса Крофтс, сертифікована логопедка з Shriners Children’s Hospital (США), поділилася інструментами підтримки дітей із мінімальною мовленнєвою активністю, зокрема тими, хто має складні медичні потреби
✔️ Ми розглянули стратегії мотивації, типові помилки у навчанні та способи створення безпечного ігрового середовища вдома
✔️ Особливу увагу приділили розвитку альтернативної та допоміжної комунікації (AAC) і ролі сім’ї в щоденній підтримці дитини
Ця супервізія стала важливим ресурсом для фахівців, які прагнуть глибше зрозуміти потреби дітей з аутизмом і ефективно підтримувати їхній шлях до комунікаційної самостійності. Дякуємо всім учасникам за зацікавленість та натхненний професійний діалог!
Дидактика (англійською)
Дидактика (українською)